Angrerettloven og vår utvidede 365-dagers angrerett gir deg rett til å angre kjøpet ditt. Denne lovbestemte angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester (se unntak i siste avsnitt) med totalpris over 300 kroner.
Den lovbestemte angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir oss melding om dette (angrefrist). Vår utvidede angrerett gjelder i 365 dager.
Du trenger imidlertid ikke fylle ut angrerettsskjemaet som du fikk link til i ordrebekreftelsen. Dersom vi får beskjed fra deg innen 14 dager behandler vi returen iht reglene for lovbestemt angrerett uansett.
Vår utvidede angrerett på 365 dager gjelder imidlertid kun for garn (ikke pinner o.l.).
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må varen være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som da du mottok den. I vår utvidede 365 dagers angrerett må strikkepakker returneres i sin helhet.
Alle varer skal leveres tilbake til oss innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg. Du har risikoen for transporten tilbake til oss. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottar produktet fra deg. (Normalt vil imidlertid beløpet bli refundert innen 2-3 dager.)
Angreretten gjelder ikke for tidsbestemte ytelser, som gavekort, mønster eller andre varer som forringes raskt eller kan kopieres før retur. Retten gjelder heller ikke for tilleggstjenester som for eksempel utskrift av mønsteret ditt på papir.
Dersom du ikke henter ut en pakke på postkontor eller butikk, og den går i retur til oss, refunderer vi garnet men trekker fra 300 kroner for våre kostnader med returfrakt, administrasjon og lagerhåndtering (se våre salgsbetingelser).
Varene sendes i retur direkte til vårt lager:
Strikkemani AS, Postboks 1, 4368 Varhaug
Om du ønsker det kan du kjøpe returfrakt gjennom vår avtale med Posten her.
Les mer om hvordan du benytter deg av angreretten på http://www.forbrukerradet.no/forside/angrer-du-pa-et-kjop/